Wiele części samochodowych i płynów eksploatacyjnych zużywa się nie tylko podczas jazdy, ale również w trakcie dłuższego postoju. Sporo problemów można rozwiązać, trzymając swoje auta w zadaszeniu i suchym miejscu. Niniejszy artykuł to dobry wybór właśnie dla tych kierowców, którzy chcą dowiedzieć się co ile przepalać samochód.

Przepalanie samochodu. O czym należy pamiętać?

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, że nawet bardzo krótka przejażdżka (co kilkanaście dni) zabezpieczy nasze auto przed dokuczliwą rdzą silnika. Pamiętać należy również o tym, że paliwo po kontakcie z powietrzem stopniowo ulega utlenieniu. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że stopniowo traci ono swoje właściwości użytkowe. W długo nieodpalanym aucie mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika. Mało kierowców zdaje sobie sprawę również z tego, że nadmiar wolnej przestrzeni w baku niestety powoduje skraplanie się wody. Aby nie doszło do korozji metalowego zbiornika warto zadbać o regularne przepalanie samochodu. Jeżeli wiemy, że samochód musimy odstawić na dłuższy czas, to najlepiej zatankować go do pełna.

W jaki sposób można zapobiec uszkodzeniu auta?

Odpalanie stojącego pojazdu, a dokładniej mówiąc pozostawienie go na biegu jałowym, niestety nie chroni go przed zniszczeniem. Przepalanie samochodu w miejscu może tak naprawdę przynieść więcej szkód niż korzyści. Zdecydowanie lepszym wyborem jest wybranie się na krótką przejażdżkę. Tylko podczas jazdy wszystkie podzespoły osiągną swoją optymalną temperaturę pracy. Dobrym pomysłem jest zabezpieczenie wszystkich uszczelek i styków.

Jak długo samochód może stać bez odpalania?

Problemy z rozrusznikiem mogą pojawić się nawet wtedy, gdy auto będzie stać dłużej niż tydzień. Specjaliści zalecają, aby akumulator ładować co 2-3 tygodnie. Częstotliwość przepalania auta w dużym stopniu zależy od stanu technicznego pojazdu. Ogromną rolę odgrywa oczywiście otoczenie w którym auto jest garażowane. Poważne konsekwencje i kosztowne uszkodzenia pojawiają się po 1-2 miesiącach. W sezonie zimowym szczególnej opieki wymaga akumulator. Wynika to oczywiście z tego, że przy niskich temperaturach uruchamiane jest ogrzewanie szyb i nawiew ciepłego powietrza. Zima jest bardzo trudnym czasem dla właścicieli diesli. Jest to jednostka napędowa najbardziej wrażliwa na zimno.

Aby uniknąć problemów warto co 2-3 tygodnie przejechać około 10 km.

To właśnie na takim odcinku rozgrzejemy wszystkie płyny eksploatacyjne i unikniemy gromadzenia się wilgoci. Dobrym pomysłem jest także podładowania akumulatora i zadbanie o dobrą kondycję rozrusznika.

4.8/5 - (9 votes)